Zavézt zboží vlastní dopravou nebo využít kurýrní služby?

Zajímavá funkce SolverTech Tasha použitelná nejen pro eshopy ukáže, zda je efektivnější zavézt zboží vlastním autem, FOFRem nebo zákazníka škrtnout z playlistu.

13. 03. 2017

Každá rozvozová trasa má své parametry a každý odběratel na ní je různě ziskový. Rozvážet mechanicky všechno všem je jistě jednoduché a snad i ušlechtilé, jistě ale ne příliš moudré. Dobrou pomůckou k rozlišení ziskových a ztrátových štací je cena za neobsloužení. Této funkci jsme se také věnovali v dřívějším článku blogu “Zavést či nezavést? Zisk či ztráta?” a okrajově zmínili i o využití pro případ kombinace vlastní dopravy a externích dopravců. Z důvodu stále větší poptávky od provozovatelů eshopů a dotazů o použitelnosti Tashi jsme se rozhodli článek aktualizovat a zaměřit se právě na jejich potřeby – optimalizace tras rozvozu zboží vlastní dopravou v kombinaci s kurýry.

Co se rozumí cenou za neobsloužení?

Cena za neobsloužení je hypotetická nákladová položka, která se stane krutě reálnou, jestliže zákazníkovi zboží nedovezete. Ukazuje na význam zákazníka a je zhruba totéž co ušlý zisk, tj. rozdíl mezi příjmem za realizaci zakázky a náklady na tuto realizaci, příp. povýšený o smluvní sankce.

Parametr ceny za neobsloužení je pro Tashu jedním z mnoha kritérií, podle kterých sestavuje efektivní rozvozové trasy. Uživatelům však umožňuje rozkrýt mimořádně důležité skutečnosti, které z žádné mapy nevyčtou.

Hodláte-li rozvést všechny zakázky bez ohledu na vlastní ekonomiku, bude cena za neobsloužení u všech zákazníků stejná. Zakázky budou rozvezeny po optimálních trasách v nejkratším čase i těm zákazníkům, na kterých proděláte.

Jenže vy prodělávat nechcete, a proto zvažujete alternativy: Zařadit zákazníka do jiné trasy? Přesunout ho na jiný den? Poslat za ním raději externí kurýrní službu? A co když budou všechna opatření marná a zákazník vám prostě zisk nepřinese? Tasha vám pomůže náklady ihned odhalit a eliminovat případné ztráty v reálném čase.

Řešení nejen pro eshopy – přilepte svým zákazníkům cenovky kurýrů

Provozujete-li eshop a je naděje, že vás závoz zákazníka vyjde levněji s kurýrem,  než s vlastním autem, zavedeme do Tashi jeho ceník. Dopravné se většinou určuje podle hmotnosti a/nebo objemu zásilek. Uveďte tedy částky, které odpovídají charakteru vaší zakázky.

V Tashi můžeme uložit a porovnávat ceníky více konkurenčních dopravních služeb. Běžným modelem je využívání služeb kurýru společností jako DPD, PPL, FOFR případně i Česká pošta. Tasha vám automaticky spočítá a ukáže cenu jednotlivých kurýrů u každé zakázky, vybere z nich tu nejlevnější a stanoví ji jako cenu za neobsloužení.

Modul KURÝR systému pro plánování a optimalizaci tras SolverTech Tasha

Řešení nejen pro eshopy – optimalizace tras vlastních vozidel v kombinaci s kurýry v rámci minut

Pokud by náklady za vlastní dopravu překročily nejlevnějšího z nich, Tasha takovou zakázku ponechá jako neobslouženou. Přidělí mu informaci o ceně a názvu nejlevnějšího kurýra a poskytne report o těchto zakázkách. Máte samozřejmě na výběr, pokud z nějakých důvodů zákazníka přeci jen chcete zavézt vlastní dopravou (např. velké rozměry, křehkost zboží, hodnota zakázky, nebo jde o VIP zákazníka), můžete si jednoduše takové zakázky označit volbou “Vždy zkus naložit”. Taková zakázka pak bude v případě, že se neporuší žádná vstupní podmínka (dostupná kapacita vozidel, časové okna závozu apod.), vždy naložena. Ať to stojí co to stojí.

Tasha vám je schopna pomoci nejen s reportem o trasách pro vlastní řidiče, ale i s exportem informací o zakázkách určených kurýrům pro případný import do jejich systému podání.

Výborným doplňkem modulu Kurýr je pak také Komunikační modul, který hromadně informuje vaše klienty i řidiče pomocí informační SMS nebo emailu. Zvyšuje tak úroveň i efektivitu vašich služeb.

Zákazníci využívající modul Kurýr systému pro plánování a optimalizaci tras SolverTech Tasha:

  • společnost ANVI TRADE s.r.o., velkoobchod pro podlaháře s pravidelnými rozvory 2x týdně po celé ČR (Praha denně) přímo až k zákazníkům
  • Petr Doskočil, provozovatel eshopu s nábytkem Supermobel.cz
  • Jiří Jareš, provozovatel velkoobchodu a eshopu s autodíly Automedik.cz a další

Další články

30 dní zdarma

Vyzkoušejte Tashu na vlastní kůži. S plnou podporou a servisem. Bez rizika.

Vyzkoušet Tashu

Odebírejte náš newsletter

A dostanete jednou za měsíc novinky z oboru.

Potřebujeme potvrdit vaší emailovou adresu. Pro dokončení přihlášení, prosím, klikněte na odkaz, který jsme vám zaslali emailem.

Blogujeme o plánování dopravy