Případová studie
Víme jak jednoduše zjistit skutečné náklady na přepravu
Podívejte se na případ, kde náš program pomohl tradiční valašské firmě zjistit přesnou cenu za dopravu. Třeba i každého kilogramu výrobku.
měsíce od startu projektu k implementaci
Kč za dopravu kila špekáčků (a mnoho dalších přesných čísel)
zlevnění rozvozů s využitím nových dat a nástrojů
milionů Kč ušetřených ročně
Co zažilo Krásno, můžete zažít i vy! Přechod na nový systém je hladký, implementaci neplatíte.
Domluvme si nezávaznou schůzkuMP Krásno
Valašská hvězda na uzenářském nebi
Rodinná společnost MP Krásno, a. s., s tradicí již od roku 1855, zásobuje řadu obchodních řetězců i maloobchodních sítí v Česku, na Slovensku, v Maďarsku a v Polsku. Aby i nadále držela krok s dobou a konkurencí, ví, že nemůže bránit se inovacím, ale stále zlepšovat řízení firmy.
5
největší výrobce masa v ČR
2 mld.
korun obratu
100+
vlastních vozidel
100%
tlak na inovace
Východiska
- Používaný systém plánování tras neplní očekávání.
- Dopravní náklady nelze rozlišit.
- Vázne kontrola chování řidičů.
- Skutečná přepravní náklady se pouze odhadují.
- Chybí data pro poučené řízení dopravních kapacit.
Přínosy změny
- Detailní náklady jsou rozklíčované podle potřebných parametrů.
- Lze simulovat efektivitu různých přepravních režimů a situací.
- Zapojením externí přepravy rozvozy zlevnily.
- Lze vyčíslit ztráty způsobené řidiči.
- Posílila pozice klienta při nastavení cen.
Důkladná analýza potřebuje čas
Neděláme závěry z malých, náhodných nebo irelevantních dat.
Září 2018
Začínáme s důkladnou analýzou dopravních potřeb a výkonů.
Listopad 2018
Zavádíme nový systém plánování a propojujeme jej s monitorovacími nástroji. Systematicky shromažďujeme vytipovaná data.
Prosinec 2018
Je připravena hloubková analýza dopravních potřeb a výkonů.
Leden 2019
Je vytvořen datový můstek SAP/BNS mezi plánovací aplikací Solvertech Tasha a interním ERP.
Únor 2019
Tasha plánuje první rozvozové trasy na Slovensku.
Březen 2019
Tasha plánuje veškerou dopravu v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku.
Duben 2019
Tashu propojujeme se systémy pro sledování vozidel. Umíme porovnat plán se skutečnými výkony.
Červen 2019
Porovnáváme náklady na vlastní a externí přepravu. Dokážeme vybrat výhodnější řešení.
Klient studuje výsledky
a chce vědět víc!
Pracujeme dál.
Říjen 2019
V souladu s plánem známe přesné dopravní náklady na zákazníka a kilogram zboží.
Březen 2020
Pomocí GPS začínáme řidičům měřit skutečně ujetou vzdálenost a čas strávený na trase. Získáváme skutečné dopravní náklady.
Listopad 2020
Máme v ruce monitoring denní spotřeby PHM na řidiče a vozidlo. Další upřesňující čísla.
Únor 2022
Systém dále vylepšujeme. Plánujeme přesné časy výjezdů vozidel pro automatickou vrátnici. Rušíme papírové příkazy a zdržení na spuštěné závoře.
Překvapivá zjištění
Ztráty jsou nepříjemně velké
Hlavním důvodem jsou dopravní mimořádnosti. Další část nadjíždění jde na konto řidičů, kteří zapomínají včas tankovat a se špekáčky na korbě hledají pumpu. Teď může klient zasáhnout.
+ 3%
jízd navíc proti plánu
+ 20 500km/rok
ujetých navíc proti plánu
+ 290 800Kč/rok
vícenákladů proti plánu
Zjišťujeme minimální rentabilní objem zakázky a frekvence závozů
Dispečeři mají možnost pokročilé simulace tras. Poznají kam efektivně poslat vlastní auta, externího dopravce nebo obětavé konkurenční uzenáře. Mohou si hrát s parametry a porovnávat alternativy. U každého zákazníka mohou rozhodnout, zda:
- sníží frekvenci závozu,
- zvýší minimální hodnotu objednávky,
- zvýší cenu zboží,
- objednají levnější externí dopravu nebo
- zruší smlouvu.
Poznáváme skutečný vliv zdražení PHM na cenu výrobku
Prudké výkyvy cen PHM po vypuknutí války na Ukrajině se staly záminkou pro zdražování produktů, které klient nakupoval k doplnění portfolia. Naše analýzy prokázaly, že skutečný vliv cen PHM na ceny produktů je mnohem menší, než deklarují výrobci. Klient dostal možnost skutečné ceny spočítat a přemrštěné ceny rozporovat.
Jak nový systém funguje
Den před rozvozem: plánování
- Dispečer optimalizuje rozložení zakázek a průběh trasy.
- Řidičům posílá KAM notifikace, kdy a kam pojedou.
Den rozvozu: exekuce
- Řidiči podle plánu nakládají zboží a vyjíždějí na trasu.
- Systém kontroluje a zaznamenává čas výjezdu, pořadí a dobu vykládek, polohu vozidla a pozici vůči plánu.
Den poté: kontrola
- Stahujeme záznamy o polohách vozidla a tankování, zapisujeme skutečnou vzdálenost trasy a dobu jízdy.
- Propočítáváme skutečné dopravní náklady dle skutečně ujeté vzdálenosti.
- Porovnáváme plánovanou a skutečnou hmotnost a množství doručeného zboží.
- Generujeme manažerské reporty.
Konec odhadů!
Klient zná cenu za dopravu každého kila výrobku. Dokáže spočítat rentabilitu trasy, objednávky i zákazníka.
„Naše spolupráce s firmou Solvertech nám otevřela nové možnosti a pomohla posílit naši pozici na trhu. Díky inovacím můžeme pokračovat v tom, co děláme nejlépe – přinášet na stoly našich zákazníků to nejlepší z valašské kuchyně.“
Karel Pilčík
majitel firmy MP Krásno, a. s.