Článek   11. 7. 2025 Dva léky na mnoho bolestí

Když v roce 2006 vznikla síť lékáren Dr.Max, měla pět desítek prodejen. O dvacet let později jich má kolem tří tisíc v 17 zemích Evropy. S rychlým růstem sítě rostla i potřeba digitalizovat plánování tras a řízení distribuce.
z 71 otázek
Zrušit filtr

Přes rychlý rozvoj sítě nebylo nutné měnit trasy každý den. Větší váhu než občasné přeplánování mělo operativní řízení rozvozů a snížení administrativní zátěže. Ideální úloha pro naši TashuFreyu. Popíšeme vám, jak svou roli plní.

Prolnutí plánu s exekucí

Rozvozový plán, založený na trase z Tashi, dispečer exportuje do Freyi, která se chopí jeho exekuce. Plán se objeví v počítači dispečera a v telefonu řidiče. Zobrazí denní trasu, adresy, časy a pořadí zastávek i seznam zásilek, které se budou nakládat a vykládat

Při nakládce řidič naskenuje EAN kódy štítků a “naskladní” zásilky na palubu auta tak, aby při vykládce šly samy do ruky. Jakmile vyjede, dispečer může na mapě sledovat, kde auto právě je, jestli se drží trasy, které zastávky má za sebou a jak dlouho se kde zdržel.

Při vykládce řidič ve Freyi najde adresu, na kterou právě dorazil. Aplikace ukáže seznam objednávek, které má na místě vyložit. Jejich štítky opět naskenuje a de facto vyskladní. Potvrzení o převzetí (PoD) ihned odchází na dispečink. Pokud by nešlo o vnitrofiremní závoz, dokázala by Freya zpracovat i online a hotovostní platby příjemců.

Freya zrychlí i vyřizování reklamací. Předávací protokol s popisem či fotkami vady zákaznický servis obdrží dřív, než se auto vrátí z terénu.

Svoz prošlých léků

Ale zpět k Dr.Maxovi. V České republice se ročně vydají léky v hodnotě přes 100 miliard korun. Odhaduje se, že až 20 % z nich lidé nespotřebují. Jen třetinu z tohoto množství však vrátí do lékáren nebo sběrných dvorů. Zbytek se dříve či později rozpustí v řekách, se všemi důsledky pro životní prostředí i zdravotní bezpečnost obyvatelstva.

Ovšem i 5–7 % řádně odevzdaných léčiv představuje velké množství (nebezpečného) odpadu, který je třeba zodpovědně svézt. Zpětný odběr obvykle začíná uzamčenou sběrnou nádobou, stojící v koutě vaší lékárny. Pokračuje cestou do distribučních center, která léky předají specializovaným firmám k likvidaci ve spalovnách.

Freya usnadní i tento primární svoz z lékárny do skladu sítě. Řidič opatří sběrný box štítkem, naskenuje ho, naloží a v centrále vyloží — v souladu s ADR a bez tradiční hromady papírů.

Tasha a Freya, která je která?

FunkceTashaFreya
Zvýšení kapacity dispečinkuAnoAno
TrasaPlánováníExekuce
Vizuální přehled o poloze vozidelNeAno
Reakce na změny v provozuNeAno
Možnost komunikace s řidičiNeAno
Reporting zakázekNeAno
Podklady pro fakturaci zakázekPodle plánuPodle skutečnosti
Analýza plnění KPIAnoAno

Krátce řečeno, Tasha je robustní plánovací program, který vytvoří perfektní rozvozový plán. Jeho provedení pak řídí a efektivní komunikaci na ose dispečer-řidič-zákazník zajišťuje Freya. Tasha se vrací do hry se zpětnou analýzou jízd, hledáním trendů a zobecňováním zkušeností ve prospěch příštích plánů.

Tasha a Freya jsou nejlepší kamarádky a rády vás vezmou mezi sebe.

Spusťte svoji digitální revoluci ještě dnes.

Uvidíte, jak sametová může být.

Kontaktujte nás

Zrychlete, zlevněte. Vydělejte víc.

    Vaší zprávě se budeme co nejdříve věnovat.