Článek   11. 11. 2016 Mýtné zvyšuje náklady. Ale jak?

Už to bude deset let, co si české silnice začaly účtovat mýtné. Od roku 2007 se neviditelná ruka státu natahuje k elektronickým krabičkám a domáhá se tributu na nové stavby a lepení těch starých. Se snahou vydělat na straně státu roste i potřeba optimalizace mýtného na straně dopravců.
z 62 otázek
Zrušit filtr

Jak se vyhnout mýtnému

Sazbu mýtného předepisuje nařízení vlády. Platí pro vozidla přes 3,5 tuny na cca 1400 kilometrech českých pozemních komunikací. Na Slovensku, kde mýtné zavedli o tři roky později, je zpoplatněných úseků dvakrát víc – téměř 2700 kilometrů.

Mýtné zvyšuje náklady na dopravu po placených trasách. Proto s ním Tasha počítá jak při plánování, tak při analýze rozvozů a svozů.

Jestliže mýtnými branami projíždět nehodláte, naplánuje Tasha trasy tak, abyste se zpoplatněným úsekům vyhnuli.

Pokud by objížďky vycházely dráž anebo jste s mýtným smířeni, řekne vám Tasha alespoň, kolik kilometrů po jakých typech placených úseků (dálnic nebo silnic 1. třídy) najela konkrétní linka. Pak můžete odpovědně rozhodnout, zda změnit trasy, ceny – nebo obor podnikání.

Individuální rychlost přejezdů

Jakkoliv je mýto nepříjemnou složkou nákladů, stále platí, že hlavně čas jsou peníze. Pracujete-li s reálnými časy přejezdů, lépe využijete kapacitu vozidel a zvýšíte jejich provozní efektivitu.

Tasha samozřejmě počítá s maximální povolenou rychlostí. Podstatnějším údajem pro realistický plán rozvozu je ale průměrně dosahovaná rychlost na různých třídách silnic: na dálnicích a rychlostních komunikacích, na silnicích 1. až 4. třídy nebo na komunikacích v obytných zónách.

Ani tato čísla nemusí být přesná. Po jedničce v Polabí pojedete rychleji než po jedničce šplhající do horského sedla. Anebo také ne – ucpává-li se Polabí konkurenty, traktory a chalupníky.

Proto u složitějších oblastí nabízíme individualizované mapy s rychlostmi, jakými řidiči skutečně jezdí. Údaje čerpáme ze sledovacích zařízení GPS zákazníků. Pokud je nemají, pak jim je na potřebný čas zapůjčíme.

K upřesnění výsledků slouží funkcionalita Tashi Koeficient času řízení. Můžete jím jednoduše upravit naměřenou průměrnou rychlost toho či onoho vozidla nebo řidiče.

Výsledkem všech měření a výpočtů je věrný obraz rychlostí jednotlivých vozidel na konkrétních trasách. Jejich smyslem optimalizace mýtného, realistické plánování a maximální vytížení vozidel.

Spusťte svoji digitálni revoluci ještě dnes.

Uvidíte, jak sametová může být.

Kontaktujte nás

Toto je naše pomoc vaší dopravě

Naše produkty

Zrychlete, zlevněte. Vydělejte víc.

    Vaší zprávě se budeme co nejdříve věnovat.