Jak se vyhnout mýtnému
Sazbu mýtného předepisuje nařízení vlády. Platí pro vozidla přes 3,5 tuny na cca 1400 kilometrech českých pozemních komunikací. Na Slovensku, kde mýtné zavedli o tři roky později, je zpoplatněných úseků dvakrát víc – téměř 2700 kilometrů.
Mýtné zvyšuje náklady na dopravu po placených trasách. Proto s ním Tasha počítá jak při plánování, tak při analýze rozvozů a svozů.
Jestliže mýtnými branami projíždět nehodláte, naplánuje Tasha trasy tak, abyste se zpoplatněným úsekům vyhnuli.
Pokud by objížďky vycházely dráž anebo jste s mýtným smířeni, řekne vám Tasha alespoň, kolik kilometrů po jakých typech placených úseků (dálnic nebo silnic 1. třídy) najela konkrétní linka. Pak můžete odpovědně rozhodnout, zda změnit trasy, ceny – nebo obor podnikání.
Individuální rychlost přejezdů
Jakkoliv je mýto nepříjemnou složkou nákladů, stále platí, že hlavně čas jsou peníze. Pracujete-li s reálnými časy přejezdů, lépe využijete kapacitu vozidel a zvýšíte jejich provozní efektivitu.
Tasha samozřejmě počítá s maximální povolenou rychlostí. Podstatnějším údajem pro realistický plán rozvozu je ale průměrně dosahovaná rychlost na různých třídách silnic: na dálnicích a rychlostních komunikacích, na silnicích 1. až 4. třídy nebo na komunikacích v obytných zónách.
Ani tato čísla nemusí být přesná. Po jedničce v Polabí pojedete rychleji než po jedničce šplhající do horského sedla. Anebo také ne – ucpává-li se Polabí konkurenty, traktory a chalupníky.
Proto u složitějších oblastí nabízíme individualizované mapy s rychlostmi, jakými řidiči skutečně jezdí. Údaje čerpáme ze sledovacích zařízení GPS zákazníků. Pokud je nemají, pak jim je na potřebný čas zapůjčíme.
K upřesnění výsledků slouží funkcionalita Tashi Koeficient času řízení. Můžete jím jednoduše upravit naměřenou průměrnou rychlost toho či onoho vozidla nebo řidiče.
Výsledkem všech měření a výpočtů je věrný obraz rychlostí jednotlivých vozidel na konkrétních trasách. Jejich smyslem optimalizace mýtného, realistické plánování a maximální vytížení vozidel.