Silnice jsou jedny, takže by nám měla stačit jedna mapa. Jenže vozidla jsou různá. Trasa a doba jízdy malé dodávky se liší od trasy a jízdní doby 12 tunového kamionu.
Systematická analýza provozu vozidel generuje mnoho údajů o možnostech a omezeních jednotlivých aut. Tasha může každému přiřadit mapu s odpovídajícími rychlostmi, rozměry či nosností, a nad ní pak jeho cesty spolehlivě plánovat.
Čtyři mapy a pátá k tomu
Používáme 4 standardní mapy:
- LCV (light carrier vehicles)
Pro vozidla, která se pohybují rychlostmi kolem maximální povolené rychlosti a která projedou všude, kudy projede osobní auto. Jejich hmotnost nepřesahuje 3,5 tuny a výška 2,5 metru. - HGV 7.5 (heavy goods vehicle)
Vozidla omezená mosty s nosností menší než 7,5 tuny a podjezdy nižšími než 3,4 metru. Očekává se nižší průměrná rychlost. - HGV 12
Vozidla omezená mosty s nosností menší než 12 tun a podjezdy nižšími než 3,6 metru. Ještě nižší rychlost. - HGV 18
Vozidla omezená mosty s nosností menší než 18 tun a podjezdy nižšími než 3,8 metru. Počítá se s nejnižší dosažitelnou rychlostí.
Tasha má v záloze i pátou mapu, v níž dokáže zohlednit individuální požadavky zákazníků. O ní se zmíníme vzápětí.
Ptáte-li se po zdrojích našich map, pro Česko a Slovensko používáme open source mapy OpenStreetMap. Britští, australští nebo kanadští zákazníci preferují komerční mapy HERE.
Co mapy hlídají
Jak poznáte spolehlivou mapu? Že nepošle kamion pod viadukt, kde i cyklista musí sklonit hlavu, nebo na most, který praští už pod fabií.
Pozornost věnujeme hlavně těmto omezením:
- zákazy vjezdu a průjezdu (vč. vazby na typ nákladu)
- rychlostní limity
- snížení kapacity průjezdu (rekonstrukce)
- objížďky
- placené úseky
- úseky bez zimní údržby
- omezená nosnost
- omezená výška podjezdu
- omezená šířka průjezdu
- omezená délka vozidla
- omezení ADR – omezení vjezdu nebezpečných látek (detailní informace o ADR naleznete na stránkách Ministerstva dopravy České republiky)
Stará mapa, žádná mapa
Společnou okolností pohybu po silnicích a bojištích je, že se na nich situace stále mění. Nebudete-li mít aktuální mapy, můžete si jimi vytapetovat, aniž by vám pomáhaly dosahovat cílů a vítězit v bitvách konkurenční války.
Mapové podklady Tashi systematicky aktualizujeme informacemi o uzavírkách a jiných omezeních, která přímo ovlivňují váš rozvozní plán. Čas od času vkládáme i pozitivní zprávy — dokončení oprav či staveb nových silnic a dálničních úseků.
Nečekaná uzavírka ovlivní nejen cenu dopravy, ale především časy obsloužení vašich zákazníků.
Zdrojem aktualizací je Jednotný systém dopravních informací pro ČR (www.dopravniinfo.cz) a další servery s ověřenými a kvalitními údaji.
Zatímco aktualizace podkladů je poměrně pracná pro naše operátory, vy s nimi žádnou potíž nemáte. Kliknete a než zabublá voda na kávu (podle výkonu vařiče a rychlosti internetového připojení), mapy máte aktuální. Aktualizujeme každý den, totéž doporučujeme i vám.
Máte specifické požadavky?
Chcete, aby se vaše vozidla vyhnula určitým úsekům, byť na nich formální omezení není — třeba pro špatný povrch vozovky? Tyto a další požadavky vám do map ochotně zapracujeme. Vytvoříme mapy přesně odpovídající vašim logistickým potřebám a stavu vozového parku.