Článek   18. 8. 2016 Mapy a uzavírky

Asi vás nepřekvapí, že klíčovou podmínkou úspěšného plánování dopravy jsou kvalitní a aktuální mapy. To mj. předpokládá pravidelnou aktualizaci map.
z 52 otázek
Zrušit filtr

Silnice jsou jedny, takže by nám měla stačit jedna mapa. Jenže vozidla jsou různá. Trasa a doba jízdy malé dodávky se liší od trasy a jízdní doby 12tunového kamionu.

Systematická analýza provozu vozidel generuje mnoho údajů o možnostech a omezeních jednotlivých aut. Tasha může každému přiřadit mapu s odpovídajícími rychlostmi, rozměry či nosností, a nad ní pak jeho cesty spolehlivě plánovat.

Čtyři mapy a pátá k tomu

Používáme čtyři standardní mapy:

  • LCV (light carrier vehicles)
    Pro vozidla, která se pohybují rychlostmi kolem maximální povolené rychlosti a která projedou všude, kudy projede osobní auto. Jejich hmotnost nepřesahuje 3,5 tuny a výška 2,5 metru.
  • HGV 7.5 (heavy goods vehicle)
    Vozidla omezená mosty s nosností menší než 7,5 tuny a podjezdy nižšími než 3,4 metru. Očekává se nižší průměrná rychlost.
  • HGV 12
    Vozidla omezená mosty s nosností menší než 12 tun a podjezdy nižšími než 3,6 metru. Ještě nižší rychlost.
  • HGV 18
    Vozidla omezená mosty s nosností menší než 18 tun a podjezdy nižšími než 3,8 metru. Počítá se s nejnižší dosažitelnou rychlostí.

Tasha má v záloze i pátou mapu. V ní dokáže zohlednit individuální požadavky zákazníků. Zmíníme se o ní vzápětí.

Ptáte-li se po zdrojích našich map, pro Česko a Slovensko používáme open source mapy OpenStreetMap. Britští, australští nebo kanadští zákazníci preferují komerční mapy HERE.

Co mapy hlídají

Jak poznáte spolehlivou mapu? Že nepošle kamion pod viadukt, kde i cyklista musí sklonit hlavu, nebo na most, který praská už pod fabií.

V centru naší pozornosti jsou především tato omezení:

  • zákazy vjezdu a průjezdu (vč. vazby na typ nákladu),
  • rychlostní limity,
  • snížení kapacity průjezdu (rekonstrukce),
  • objížďky,
  • placené úseky,
  • úseky bez zimní údržby,
  • omezená nosnost,
  • omezená výška podjezdu,
  • omezená šířka průjezdu,
  • omezená délka vozidla,
  • omezení ADR – omezení vjezdu nebezpečných látek (detailní informace naleznete na stránkách Ministerstva dopravy České republiky).

Aktualizace map je nutností

Společnou vlastností pohybu po silnicích a bojištích je, že se na nich situace neustále mění. Nebudete-li mít aktuální mapy, můžete si s nimi vytapetovat kancelář. Nepomohou vám dosahovat cílů ani vítězit v bitvách konkurenční války.

Nečekaná uzavírka ovlivní nejen cenu dopravy, ale především časy obsloužení vašich zákazníků. Proto mapové podklady Tashi systematicky aktualizujeme informacemi o všech omezeních, která mohou ovlivnit váš rozvozní plán. Čas od času vkládáme i pozitivní zprávy — dokončení oprav či staveb nových silnic a dálničních úseků.

Zdrojem aktualizací je Jednotný systém dopravních informací pro ČR (www.dopravniinfo.cz) a další servery s ověřenými a kvalitními údaji.

Zatímco aktualizace podkladů je poměrně pracná pro naše operátory, vy s nimi žádnou potíž nemáte. Kliknete, a než zabublá voda na kávu (podle výkonu vařiče a rychlosti internetového připojení), mapy máte jako nové. Aktualizaci map se věnujeme každý den a totéž doporučujeme i vám.

Máte specifické požadavky?

Chcete, aby se vaše vozidla vyhnula určitým úsekům, byť na nich formální omezení není — třeba pro špatný povrch vozovky? Tyto a další požadavky vám do map ochotně zapracujeme. Vytvoříme mapy přesně odpovídající vašim logistickým potřebám a stavu vozového parku.

Toto je naše pomoc vaší dopravě

Naše produkty