Článek Zavézt zboží vlastní dopravou, nebo využít kurýrní služby?

Zajímavá funkce SolverTech Tasha využitelná nejen pro eshopy ukáže, zda je efektivnější zavézt zboží vlastním autem, FOFRem, nebo zákazníka škrtnout ze seznamu.
z 50 otázek
Zrušit filtr

Každá rozvozová trasa má své parametry a každý odběratel na ní je různě ziskový. Rozvážet mechanicky všechno všem je jednoduché a snad i ušlechtilé, jistě ale ne příliš moudré. Dobrou pomůckou k rozlišení ziskových a ztrátových štací je cena za neobsloužení.

Této položce jsme se věnovali v článku blogu “Zavézt či nezavézt? Zisk či ztráta?” a okrajově se v něm zmínili o jejím využití při zvažování kombinace vlastní dopravy a externích dopravy. Z důvodu stále větší poptávky od provozovatelů eshopů a dotazů o použitelnosti Tashi v tomto článku téma rozšiřujeme a zaměřujeme na jejich potřeby – optimalizaci tras rozvozu zboží vlastní dopravou v kombinaci s kurýry.

Co se rozumí cenou za neobsloužení?

Cena za neobsloužení je hypotetická nákladová položka, která se stane krutě reálnou, jestliže zákazníkovi zboží nedovezete. Ukazuje na význam zákazníka a znamená zhruba totéž co ušlý zisk, tj. rozdíl mezi příjmem za realizaci zakázky a náklady na tuto realizaci, příp. ovlivněný smluvní sankcí.

Parametr ceny za neobsloužení je pro Tashu jedním z mnoha kritérií, podle kterých sestavuje efektivní rozvozové trasy. Uživatelům však umožňuje rozkrýt mimořádně důležité skutečnosti, které z žádné mapy nevyčtou.

Hodláte-li rozvézt všechny zakázky bez ohledu na vlastní ekonomiku, bude cena za neobsloužení u všech zákazníků stejná. Zakázky budou rozvezeny po optimálních trasách v nejkratším čase i těm zákazníkům, na kterých proděláte.

Jenže vy prodělávat nechcete, a proto zvažujete alternativy: Zařadit zákazníka do jiné trasy? Přesunout ho na jiný den? Poslat za ním raději externí kurýrní službu? A co když budou všechna opatření marná a zákazník vám prostě zisk nepřinese? Tasha vám pomůže náklady ihned odhalit a eliminovat případné ztráty v reálném čase.

Přilepte svým zákazníkům cenovky

Provozujete-li eshop a je naděje, že vás závoz zákazníka vyjde levněji kurýrem než s vlastním autem, zavedeme do Tashi jeho ceník. Dopravné se většinou určuje podle hmotnosti a/nebo objemu zásilek. Uveďte tedy částky, které odpovídají charakteru vaší zakázky.

V Tashi můžeme uložit a porovnávat ceníky více konkurenčních dopravních služeb. Běžným modelem je využívání služeb kurýru společností jako DPD, PPL, FOFR případně i Česká pošta. Tasha vám automaticky spočítá a ukáže cenu jednotlivých kurýrů u každé zakázky, vybere z nich tu nejlevnější a stanoví ji jako cenu za neobsloužení.

Pokud by náklady za vlastní dopravu překročily cenu nejlevnějšího kurýra, doporučí Tasha zrušit vlastní závoz a navrhne objednat dopravu u něj. Máte samozřejmě na výběr, pokud daného zákazníka přeci jen chcete zavézt vlastní dopravou (např. velké rozměry, křehkost zboží, hodnota zakázky, nebo jde o VIP zákazníka), můžete si jednoduše tyto zakázky označit a zaručit tím obsloužení vlastní dopravou. Taková zakázka pak bude v případě, že se neporuší žádné restrikce (doba závozu, limit vytížení vozidla, požadavky na vybavení vozidla aj.), vždy naložena. Ať to stojí co to stojí.

Tasha vám je schopna pomoci nejen s reportem o trasách pro vlastní řidiče, ale i s exportem informací o zakázkách určených kurýrům.

Výborným doplňkem modulu Kurýr je pak také Komunikační modul, který hromadně informuje vaše klienty i řidiče pomocí informační SMS nebo emailu. Zvyšuje tak úroveň i efektivitu vašich služeb.

Zákazníci využívající modul Kurýr systému pro plánování a optimalizaci tras SolverTech Tasha:

  • společnost ANVI TRADE s.r.o., velkoobchod pro podlaháře s pravidelnými rozvozy 2x týdně po celé ČR (Praha denně) přímo až k zákazníkům
  • Petr Doskočil, provozovatel eshopu s nábytkem Supermobel.cz
  • Jiří Jareš, provozovatel velkoobchodu a eshopu s autodíly Automedik.cz a další

Toto je naše pomoc vaší dopravě

Naše produkty