Článek   11. 11. 2016 Mýtné zvyšuje náklady. Ale jak?

Už to bude deset let, co si české silnice začaly účtovat mýtné. Od roku 2007 se neviditelná ruka státu natahuje k elektronickým krabičkám a domáhá se tributu na nové stavby a lepení těch starých. Se snahou vydělat na straně státu roste i potřeba optimalizace mýtného na straně dopravců.
z 59 otázek
Zrušit filtr

Jak se vyhnout mýtnému

Sazbu mýtného předepisuje nařízení vlády. Platí pro vozidla přes 3,5 tuny na cca 1400 kilometrech českých pozemních komunikací. Na Slovensku, kde mýtné zavedli o tři roky později, je zpoplatněných úseků dvakrát víc – téměř 2700 kilometrů.

Mýtné zvyšuje náklady na dopravu po placených trasách. Proto s ním Tasha počítá jak při plánování, tak při analýze rozvozů a svozů.

Jestliže mýtnými branami projíždět nehodláte, naplánuje Tasha trasy tak, abyste se zpoplatněným úsekům vyhnuli.

Pokud by objížďky vycházely dráž anebo jste s mýtným smířeni, řekne vám Tasha alespoň, kolik kilometrů po jakých typech placených úseků (dálnic nebo silnic 1. třídy) najela konkrétní linka. Pak můžete odpovědně rozhodnout, zda změnit trasy, ceny – nebo obor podnikání.

Individuální rychlost přejezdů

Jakkoliv je mýto nepříjemnou složkou nákladů, stále platí, že hlavně čas jsou peníze. Pracujete-li s reálnými časy přejezdů, lépe využijete kapacitu vozidel a zvýšíte jejich provozní efektivitu.

Tasha samozřejmě počítá s maximální povolenou rychlostí. Podstatnějším údajem pro realistický plán rozvozu je ale průměrně dosahovaná rychlost na různých třídách silnic: na dálnicích a rychlostních komunikacích, na silnicích 1. až 4. třídy nebo na komunikacích v obytných zónách.

Ani tato čísla nemusí být přesná. Po jedničce v Polabí pojedete rychleji než po jedničce šplhající do horského sedla. Anebo také ne – ucpává-li se Polabí konkurenty, traktory a chalupníky.

Proto u složitějších oblastí nabízíme individualizované mapy s rychlostmi, jakými řidiči skutečně jezdí. Údaje čerpáme ze sledovacích zařízení GPS zákazníků. Pokud je nemají, pak jim je na potřebný čas zapůjčíme.

K upřesnění výsledků slouží funkcionalita Tashi Koeficient času řízení. Můžete jím jednoduše upravit naměřenou průměrnou rychlost toho či onoho vozidla nebo řidiče.

Výsledkem všech měření a výpočtů je věrný obraz rychlostí jednotlivých vozidel na konkrétních trasách. Jejich smyslem optimalizace mýtného, realistické plánování a maximální vytížení vozidel.

Toto je naše pomoc vaší dopravě

Naše produkty