Co vše vám důsledná analýza dopravy dokáže přinést?
Téměř každý klient má své jasné představy, jak by měl jeho rozvoz fungovat a jaká specifika mají jeho zákazníci. Je ale vůbec možné všem takovým zákazníkům vyhovět? A kolik vás to bude stát? Pojďme se trošku blíže podívat, co by i vám mohla analýza dopravy přinést.
Posun k maximální efektivitě
Dříve bylo cílem dispečerů, aby auta vyjela a všechny zakázky byly obslouženy. Dnes lze rozvozní problém a jeho řešení posunout o značný kus dále. K dispozici je široké spektrum pomůcek usnadňující práci, ať už je to GPS sledování nebo systém pro plánování dopravy.
Úměrně s kvalitou rozvozního plánu roste spokojenost majitelů firem i jejich zákazníků. Systémy na plánování dopravy jsou jasná odpověď na to, jak ušetřit firmě náklady na dopravu a současně zvýšit i zákaznický servis.
Systém pro plánování dopravy funguje ve dvou rovinách:
- provozní / každodenní operační
- strategické / plánovací / analýza dopravy
Vědět znamená mít výhodu
Moderní nástroje pro optimalizaci dopravy dokáží nejen rozvozy naplánovat, ale například i vyhodnotit, zda je lepší zavést danou zásilku vlastní nebo najatou dopravou. Navíc jsou využitelné jako velice výkonné nástroje pro celkovou analýzu dopravy. Vedoucím dopravy a manažerům poskytují důležitá data pro zásadní rozhodnutí týkající se dopravy. Dostanou tak cenné odpovědi na otázky typu: kolik mě stojí zavést zákazníka? Je výhodnější zavážet zákazníka x nebo y? U ne zcela standardních zakázek typu projekt „Ovoce a zelenina do škol“ dokáží říct, jak co nejefektivněji zařadit zakázky do stávajícího rozvozu, případně kolik je potřeba nasmlouvat externích vozidel.
Zvýšení zákaznického servisu
Systémy pro plánování dopravy pracují s mnoha vstupními podmínkami, čímž dokáží pokrýt rozličné požadavky klientů. Jejich dodržováním se zvyšuje úroveň zákaznického servisu. Omezení při plánování rozvozu však znamená navýšení nákladů na zákazníka. Systém pro plánování dopravy dokáže přesně vyčíslit, jak se dodržování zákaznického servisu projeví na ceně závozu. S konkrétními daty se pak můžeme kvalifikovaně rozhodnout, zda uskutečněná změna finančně stojí za to.
Strategická rozhodnutí
Využití analytických funkcí se nabízí při modelování strategických rozhodnutí: kde postavit depo, kolik aut pro danou oblast koupit, jakou stanovit orientační cenu rozvozu pro vyjednávání s externími dopravci. Modelování zvládne i pokročilý uživatel. Pokud však se systémem začínáte, neváhejte se s úkoly tohoto typu obrátit na odborníky. Zpracování analýzy většinou firmy provádí v hodinové sazbě. Před započetím prací se s klientem stanoví rozsah zakázky. V průběhu realizace se doba potřebná ke zpracování může zvýšit, například žádostí klienta o další variantu. Před každou takovouto změnou je potřeba souhlas klienta. Výsledné řešení je konzultováno na společné schůzce se zákazníkem.
Přesnost je možná
Člověk se z nevědomosti dopouští chyb, které nelze odstranit. Systémy pro plánování dopravy vám poskytnou data, díky kterým chyby při rozhodování dělat nebudete. Podívejte se jaké další funkce při optimalizaci dopravy využijete.
Napadla vás spousta otázek, na které by jste chtěli znát odpověď? Zeptejte se nás, rádi vám na vše odpovíme. Využít můžete kontaktního formuláře, online chatu nebo se s námi posaďte u nás v prostředí Beskyd s šálkem kávy.