Dispečink dopravy hraje naprosto klíčovou roli při plánování tras rozvozů. I v dnešní době se ovšem najdou společnosti, které sice využívají satelitní sledování vozidel, nicméně samotné plánování tras stále probíhá manuálně, tedy přes aplikaci typu Mapy.cz, případně Google maps. Dispečer musí většinou zajišťovat dispečink pro různé pobočky, musí vést evidenci o činnosti distribuce, komunikuje jak s externími, tak i s interními dopravci a musí samozřejmě řešit i nestandardní situace, které při rozvozu zákonitě nastávají. Takový dispečer je v podstatě nezastupitelný. Velký problém pak pro společnosti nastává v momentu, kdy dispečer onemocní, případně si rozhodne najít novou práci.
Role dispečera tedy není lehká a je naprosto klíčová vzhledem k celému procesu. V tom, jak kvalitní plán nakonec bude, hrají hlavní roli dva faktory. Zkušenosti a také dostatečný časový fond dispečera, který plán trasy skládá dle kritérií, jenž má historicky naučené a ví, že se musí zohlednit. I ten nejlepší dispečer s dostatečným časem ke kompletaci tras ovšem nemá šanci vyrovnat se kvalitním a na matematických modelech postaveným programům pro plánování tras.
Programy pro plánování tras agregují “zkušenosti” stovek uživatelů, jsou neustále vyvíjeny ve spolupráci s logistickými společnostmi a dokáží vypočítat desítky tisíc variant rozvozu a následně je porovnat mezi sebou tak, aby bylo dosaženo toho nejlepšího výsledku. V dnešní době lze dosáhnout jednoduše snížení nákladů na dopravu až o 15%, a to včetně neméně důležitých výhod, spojených s automatizací procesu. Například kvalitní automatické geokódování, tedy “zapíchnutí špendlíku” přímo do mapy, může ušetřit spoustu času při rozvržení jednotlivých zakázek.
Právě pro tyto účely Solvertech vyvinul program Tasha, který dnes využívá přes 100 zákazníků jak u nás, tak i dalších 8 zemích světa. Místo ručního plánování a skládání tras dle pocitu a zkušeností dispečera, plánuje program trasy automaticky dle zadaných parametrů. Tyto parametry mohou být flexibilně měněny dle požadavků zákazníka a je běžné, že se v rámci nového odvětví software upravuje přímo na míru.
Mimo to, že prokazatelně dochází ke snížení nákladů na přepravu, dochází také k ulehčení práce jednotlivým zaměstnancům, kteří s programem pracují. Mezi hlavní přínosy pro dispečery patří:
Díky zjednodušenému controllingu, pak Tasha dokáže pomoct s vyhodnocováním a přehledem KPI také managementu společnosti, který si dokáže zjistit výnos z každé objednávky. Přínosy pro management pak jsou:
Pokud chcete naši službu využívat a šetřit tak čas i peníze, kontaktujte nás na telefonním čísle 775 865 185, nebo na e-mailové adrese obchod@solvertech.cz